П`ятниця, 17.05.2024, 11:37
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас Гость | RSS

Філія "Засупоївський НВК"ЗОШ І-ІІступенів - ДНЗ (ясла-садок)" ОЗО "Яготинський НВК     "СШ-ЗОШ І-ІІІ ст. №2"

[ Оновлені теми · Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Кабінет шкільного психолога Матузки Ірини Володимирівни » =)) » Методичні рекомендації для вихователів, які працюють з дітьм
Методичні рекомендації для вихователів, які працюють з дітьм
iramatuzka111Дата: Четвер, 14.03.2019, 00:31 | Повідомлення # 1
Група: Вчителі
Повідомлень: 8
Репутація: 0
Статус: Offline
Методичні рекомендації для вихователів, які працюють з дітьми із затримкою психічного розвитку.1. Вихователь, який працює в групі компенсуючої спрямованості для дітей з ЗПР, повинен враховувати психофізичні, мовні особливості та можливості дітей даної категорії.2. При проведенні будь-якого виду занять чи ігор вихователь повинен пам'ятати, що необхідно вирішувати не тільки завдання загальноосвітньої програми, але й (у першу чергу) вирішувати корекційні завдання.3. Вихователь повинен звертати свою увагу на корекцію наявних відхилень у розумовому і фізичному розвитку, на збагачення уявлень про навколишній світ, а також на подальший розвиток і вдосконалення збережених аналізаторів дітей.4. Необхідно враховувати індивідуальні особливості кожної дитини.5. Особлива увага повинна приділятися розвитку пізнавальних інтересів дітей, які мають своєрідне відставання під впливом мовного дефекту, звуження контактів з оточуючими, неправильних прийомів сімейного виховання та інших причин.6.Работа вихователя з розвитку мовлення у багатьох випадках передує логопедичного занять, забезпечуючи необхідну пізнавальну і мотиваційну базу для формування мовних умінь.7. Мова самого воспитателядолжна служити зразком для дітей з мовними порушеннями: бути чіткою, гранично чіткої, добре интонированной, виразною, без порушення звуковимови. Слід уникати складних граматичних конструкцій, зворотів, вставних слів, які ускладнюють розуміння мовлення вихователя дітьми.8. Вся робота вихователя будується в залежності від запланованої лексичної теми. Якщо ж діти з ЗПР не засвоїли дану тему, то роботу над нею можна продовжити на два тижні (під керівництвом вчителя - дефектолога та вчителя - логопеда).9. Кожна нова тема повинна починатися з екскурсії, придбання практичного досвіду, розглядання, спостереження, бесіди по картині.10. При вивченні кожної теми намічається, спільно з учителем - логопедом, той словниковий мінімум (предметний, дієслівний, словник ознак), який діти можуть і повинні засвоїти в імпресивної та експресивної мови.11. Словник, призначений для розуміння, повинен бути значно ширше, ніж для активного використання в мовленні дитини. Також уточнюються граматичні категорії, типи синтаксичних конструкцій, які необхідно закріплювати вихователю по слідах корекційних занять вчителя - логопеда (дефектолога).12. Першорядними при вивченні кожної нової теми є вправи на розвиток різних видів мислення, уваги, сприйняття. пам'яті, Необхідно широко використовувати порівняння предметів, виділення провідних ознак, групування предметів за призначенням, за ознаками і т.д.13. Вся корекційно - розвиваюча робота вихователя будується у відповідності з планами і рекомендаціями вчителя - дефектолога та вчителя - логопеда групи.14. В корекційній роботі з дітьми із ЗПР вихователь повинен якомога ширше використовувати дидактичні ігри та вправи, так як при їх впливі досягається краще засвоєння матеріалу, що вивчається.15. Індивідуальна корекційна робота з дітьми проводиться вихователем переважно в другій половині дня. Особливе місце приділяється закріпленню результатів , досягнутих вчителем - дефектологом на фронтальних та індивідуальних корекційно - розвивальних заняттях.16. У перші два - три тижні вересня вихователь, паралельно з вчителем - дефектологом (логопедом), проводить обстеження дітей для виявлення рівня знань та умінь дитини по кожному виду діяльності.17. Обстеження повинно проводитися в цікавій, захоплюючій формі з використанням спеціальних ігрових прийомів, доступних дітям даного віку.18. Важливим напрямком в роботі вихователя є компенсація психічних процесів дитини із ЗПР, подолання мовного недорозвинення, його соціальна адаптація - все це сприяє підготовці до подальшого навчання в школі.19. У завдання вихователя входить створення доброзичливої , комфортної обстановки в дитячому колективі, зміцнення віри у власні можливості, згладжування негативних переживань і попередження спалахів агресії та негативізму.Методичні рекомендації щодо проведення фізкультурних хвилинок у роботі з дітьми із затримкою психічного розвитку.1. Необхідно враховувати вік і психофізичний розвиток дітей з затримкою психічного розвитку.2. Бажано, щоб вправи були пов'язані з темою заняття, тому що у дітей з ЗПР переключення з однієї діяльності на іншу відбувається важче, ніж у нормально розвиваються дітей.3. Вправи, використовувані на фронтальному корекційно - розвиваючому занятті, повинні бути простими за структурою, цікавими і добре знайомі дітям.4. Вправи повинні бути зручними для виконання на обмеженій площі.5. Рекомендується підбирати такі вправи, які включаються руху, що впливають на великі групи м'язів, покращують функціональну діяльність усіх органів та систем.6. Вправи, використовувані в фізкультурної хвилинки, повинні бути емоційними, досить інтенсивними (з включенням 10-15 підскоків, 10 присідань або 30 - 40 секунд бігу на місці).7. Необхідно знати, в який час заняття проводити фізкультурну хвилинку:- у середній групі на 9 - 11 хвилині заняття, тому що саме в цей час настає стомлення;- у старшій групі - на 12 - 14 хвилині;- у підготовчій групі - на 14 - 16 хвилині.(Рекомендації САН ПІН для дітей з нормальним розвитком.)8. Загальна тривалість фізкультурної хвилинки становить 1,5 - 2 хвилини.9. Вчитель - дефектолог, який працює з дітьми з ЗПР, рекомендується проводити фізкультурну хвилинку на 5 хвилин раніше, тому що у дітей даної категорії стомлення настає раніше.10. При необхідності можливе проведення двох фізкультурних хвилинок на одному фронтальному корекційно - розвиваючому занятті.11. Вправи повторюються 5 - 6 разів.12. Фізкультурна хвилинка повинна виконувати смислове навантаження: на занятті з ФМП - з елементами рахунки, на навчанні грамоті - насичена досліджуваним звуком і т.д.
 
Форум » Кабінет шкільного психолога Матузки Ірини Володимирівни » =)) » Методичні рекомендації для вихователів, які працюють з дітьм
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: