Середа, 24.04.2024, 12:40
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас Гость | RSS

Філія "Засупоївський НВК"ЗОШ І-ІІступенів - ДНЗ (ясла-садок)" ОЗО "Яготинський НВК     "СШ-ЗОШ І-ІІІ ст. №2"

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


14:27
Шкільний захід "Стоп булінг!"

 

Сьогодні у Засупоївському НВК було проведено тренінг «Два яблука» та багато цікавих ігор які допомагають бути дружніми та допомагати одне одному, учні 5-9 класів переглянули відео на тему «Стоп боулінг!», та послухали цікаву історію про камінь, ножиці та папір. Вчитель Поліщук Любов Григорівна підготувала Поради як допомогти в ситуаціях коли здійснюється булінг :

ЗАПАМЯТАЙ: ніхто не має права порушувати твій особистий простір, ображати або висміювати.

  1. Нікому не дозволяй порушити свої права. Ніхто не має права примушувати тебе діяти проти твоєї волі, загрожувати тобі, дражнити або заподіювати біль. Якщо тобі некомфортна ситуація, варто зібратися духом і захистити себе словами або діями. Але й ти теж не повинен порушувати права інших людей!
  2. Будь упевнений у своїх діях і думках. Підтримуйте у своїй дитині позитивну самооцінку, хваліть за висловлену особисту думку. Хваліть за хороші вчинки, навчіть реагувати на власні помилки. Цінуйте свою дитину і її успіхи, і тоді вона буде впевнена у собі.
  3. Вір у краще. Навчіть дитину помічати хороше, не зациклюватися на негативі. Людині-оптимісту простіше сприймати світ, такі люди притягують до себе таких же позитивних людей і такої ж позитив.
  4. Ти маєш право на особисту думку. Слід створювати різні умови для спілкування з різними людьми, підключати дітей до цього спілкування, щоб вони вчилися висловлювати свою думку, починати і підтримувати розмову. Досвід спілкування з різними людьми в різних ситуаціях додасть впевненості у собі.
  5. Битися – не найкращий варіант. Не завжди бійка є найкращим способом виходу із ситуації. Часто вона тільки посилює її. Слова набагато краще допомагають у таких ситуаціях!
  6. Ніколи не підтримуй дітей, які дражнять тебе або інших. Навчіть дитину тому, що у неї й у інших людей є ім’я, яке є справжньою цінністю. Всі інші прізвиська та дражнилки повинні ігноруватися.
  7. Ніколи не бійся відмовлятися і говорити «ні». Важливо, щоб дитина розуміла, що у неї є вибір. Що вона завжди може відмовитися, сказати «ні». І найголовніше, її вибір будуть поважати.
  8. Звертайся за допомогою. Навчіть дитину просити про допомогу, якщо вона сама не справляється. В першу чергу варто звернутися до батьків.
  9. Займайся спортом. Спорт, особливо якщо є успіхи, дуже піднімає впевненість в собі і в своїх силах. Спорт розвиває терпіння й витримку.

Правильна установка

За статистикою зі знущаннями в школі стикаються 49% дітей в Україні. І 36% з них не розповідають про це ні вчителю, ні батькам. Діти переживають буллінг мовчки, бо не вірять, що дорослі можуть допомогти їм у цій ситуації.

Хто і чому стає агресором і знущається над ровесниками

Причина знущань зовсім не в тому,
кого ображають, а в характері тих, хто ображає.

У будь-якому колективі знаходяться люди, які отримують задоволення, коли змушують інших страждати. Вони можуть робити це з різних причин.

Можливо, тому що самі переносили багато образ, і тепер виливають свій біль на інших. Можливо, вони в глибині душі не впевнені в собі, і, щоб оточуючі не бачили їх слабкості, намагаються придушити когось і отримати перевагу.

Такі люди не проявляють агресію, якщо оточуючі дають їм відсіч. Якщо за їхню жертву є кому заступитися. Але, якщо дружніх відносин немає, і в класі кожен сам за себе, агресор дуже швидко вибирає собі жертву.

Тобто, перший секрет боротьби зі знущаннями в школі — знайти друзів, які будуть поряд, коли кривдник вирішить повправлятися в дотепності. Удвох або втрьох простіше дати йому відсіч, ніж поодинці.


Агресор чіпляється до того, хто емоційно реагує на його кпини. Саме ця реакція — те, чого він домагається своїми обзиваннями. Немає реакції – нема знущань.

Це схоже на одну злу гру, в яку іноді люблять грати діти. Віднімуть у кого-небудь шапку або іншу річ – і кидають один одному по колу. А бідолаха кидається між ними, намагається відібрати, просить, злиться, але завжди не встигає. Шапку кидають далі, і всім дуже смішно. Крім того, чия шапка

Що можна порадити? Піти у секцію баскетболу і навчитися ловити шапки на льоту? Така собі порада. Тому що справа не в тому, добре чи погано він ловить. Справа в тому, що він ЛОВИТЬ. Тобто погоджується грати в погану гру.

Адже грають насправді не в шапку. Грають у нього. Всі веселості гри – в його сльозах, гніві, безпомічних стрибках. І чим більше жертва намагається відібрати шапку, тим більше задоволення кривдників.

Тому найрозумніше в такій ситуації – НЕ ГРАТИ. Розвернутися і піти. Навіть якщо річ дуже потрібна. До речі, коли жертва йде, кривдники часто відразу втрачають інтерес і кидають річ, а то і віддають прямо в руки – адже вона їм не потрібна насправді.

Якщо річ була цінна і тобі її не повернули, скажи про це батькам, – це їх гроші були витрачені на покупку, і вони мають право вимагати їх повернення»


правильна установка поведінки

Не втрачати голову, коли тебе обзивають, дійсно, важко. як легше тримати себе в руках, і не видати кривдникові реакцію, якої він домагається.

Головне: тримати в голові думку, що всі ці образливі слова ніяк не відносяться до
тебе Натомість кажуть, що у кривдника є багато проблем у житті.

Якщо у відповідь на образливі слова почне
те сперечатися, відповідати такими ж образами, плакати, погрожувати або кидатися в бійку — все це не допоможе.

Щоб легше було зберігати витримку, можна спробувати уявити ситуацію, як кіно. Уявити, що дивитеся з боку, захоплюєтеся витримкою головного героя (себе), і дивуєтеся дурості і безглуздій поведінці кривдника.


Якщо вдалося зберегти спокій, ти можеш повести себе правильно. Наприклад:

Позіхнути («Нудно-то як...»)
Посміхнутися («Я так радий, що вам весело!»)
Перевести увагу на кривдників («Так, я знаю, що тобі подобається говорити так»)
Дати дозвіл («Обзивайтесь на здоров'я»)
Все перевернути («А ви ще можете?»)

Спочатку кривдники можуть розійтися. Спробують кричати голосніше і більш образливо. Але якщо продовжувати зберігати спокій, їм швидко набридне. Тому що вони будуть схожі на мосьок, які гавкають на спокійного-спокійного слона.

Справжніх винуватців, тих, хто затіває, мало. Один-два на весь клас. Інші діти приєднуються до них, не подумавши. Їм просто спочатку здається, що це дуже весело – показувати на когось пальцем, повторювати образливі слова і сміятися.

Поки ти жертва, вони думають, що саме так і треба з тобою робити. Але якщо ти будеш вести себе правильно, вони відчують себе ніяково. Можливо, їм навіть стане соромно. А хтось з них, можливо, почне поважати тебе і захоче з тобою дружити

Хід тренінгу

1. Прийом «Два яблука» - метафора

Купити в магазині два яблука.

Запитати: чим відрізняються ці яблука суттєво?

Берем одне яблуко і звертаючись до нього, говоримо: «ти таке погане, огидне яблуко!» - і кидаємо його на підлогу.

Піднявши яблуко, пропонуємо дітям зробити так само, знайшовши щось у цьому яблуку щоб кинути його.

Після кількох спроб, повернути яблуко назад і знову запитати у дітей, чи бачать вони різницю між першим яблуком, що лежить на столі і цим?

Суттєвої різниці ззовні не було. Тому треба яблуко розрізати і одразу стало зрозуміло: воно всередині вкрите синцями від ударів.

Це ж ми його таким зробили, так над ним познущалися.

Висновок: те саме відбувається і з людьми, яких ми ображаємо, обзивємо ігноруємо, завдаємо болю та прикрощів, не слухаємо, завдаємо їм величезну кількість внутрішніх ран.

2. Питання для обговорень (учні, що відповідають ідуть в групу)

Як почуваються ті, кого обзивають і цькують однолітки?

 

Як це позначається на їх навчанні?

 

Що вони думають про тих, хто їх ображає?

 

Чому деякі люди ображають інших?

3. Відзеркалювання. Інструкція: Виконайте чотири нескладних завдання, точніше, зімітуйте їх виконання. Завдання такі:

  • пришиваємо ґудзик;
  • вивчаємо вірш напамять;
  • пишемо SMS другові;
  • миємо посуд.

(вибираємо учнів, які найкраще справились з кожним завданням). Разом за два завдання виходить 8 учнів)

 

4. Подібність і відмінність. (Обєднуємося в пари) Ведучий: «Люди спілкуються, бо вони схожі або відмінні один від одного. Давайте знайдемо відмінності і схожість один з одним. Кожен з вас повинен вимовити фазу, звертаючись до сусіда справа: “Ми з тобою схожі, тим що … (називається будь – яка ознака “схожості “), але на відміну від тебе я … (називається будь – якої ознака “відмінності “). Наприклад: “Ми з тобою схожі, тим що любимо тварин, а особливо кішок, але на відміну від тебе я люблю їсти пломбір з солоним огірком.”

 

5 Булінг чи підражнювання. Вправа для виконання в парі.

Виконайте завдання дляна листочках і прочитайте їх. Чи погодяться з вами всі учасники тренінгу. Можна совітуватись з залом під час виконання завдання)

6 Гра в смайлики. Відрізняємо дружні підражнювання від булінгу.(Вчитель зачитує завдання – учні піднімають відповідний смайлик)

Висновок Булінг суттєво відрізняється від типових непорозумінь між людьми. Булінг - це якщо

людині завдали болю, приниження;

така поведінка постійно повторюється, хоча й може статися один раз;

це було зроблено навмисно;

людина, якій завдали шкоди, не може сама захистити себе;

людина, яка вчинила булінг, має переваги (старша, фізично сильніша, має вищий авторитет в групі).

7. Гра «Камінь, ножиці, папір». Складна система стосунків у цій грі. Хто може її розповісти (показати). Перегляд відео і його обговорення).

Як відчував себе Папірець, коли прийшов до школи?

Що він відчув, коли зустрів інших папірців?

Як його зустріли папірці?

Хто доміг Папірцю? Як він це зробив?

Що побачили Папірець і Ножиці, коли йшли зі школи?

Що зробили Ножиці?

Хто допоміг Камінчику захиститися від кривдників?

Що Камінчик зробив для Ножиць?

Який висновок можна зробити з цієї історії?

Висновок СИЛЬНІШИЙ ЗАВЖДИ МАЄ ЗАХИЩАТИ СЛАБШОГО

8. Рука допомоги . жертви булінгу переживають тяжкі емоції – розпач, приниження, страх, сором, злість. Важливо допомогти такій людині, і часто це зробити досить просто: перше не підтримувати тих, хто чинить булінг, не погоджуватися з ними у їхніх діях. Ажертві булінгу покажи свою підтримку, адже ніхто не заслуговує на таке ставлення. Учасникам пропонується за допомогою всіх присутніх написати на польцях руки яким способом можна боротися з булінгом.

Висновок формуємо всі разом «До кого звернутися по допомогу»

9. Вправа на завершення. Було б набагато краще, якби люди замість булінгу, робили хороші речі один для одного. Ми на протязі тижня на «серці» писали наші добрі справи.

Берем всі серця, перемішуєм та витягуєм по одному.

Протягом наступного тижня робіть дію, що написана на вашому серці доброти для когось.

А якщо перевести наші добрі справи за тиждень, то вони нараховують_____ цукерок, або це _____ кілограмів. По ___________ на кожного в школі. Я думаю, кожен розуміє що лише краплина. Але з таких маленьких крапель нехай складеться цілий океан доброти і піклування. Саме тоді світ стане набагато кращим. Дякую всім.
 

Руханка (додаткова вправа)

1. Зв’язування групи. Група стоїть у колоні по одному, в лівій руці у кожного протягнутий уздовж групи тонкий канат. Учасникам дається завдання щільно скрутитися за годинниковою стрілкою в «рулет», після чого ведучий обв’язує групу кінцем, який залишився на рівні пояса. В такому стані групу просять переміщатися по приміщенню за траєкторією, що задається ведучим.

Іноді дається додаткове завдання: в процесі переміщення кожен з учасників говорить три цікаві факти про себе, а після завершення вправи інші учасники згадують ці факти. Ведучому слід уважно стежити за траєкторією руху групи, щоб уникнути зіткнення учасників з нерухомими предметами. Час виконання: 2-3 хвилини.

Переглядів: 213 | Додав: valen_19 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031