Урок 1. Тренінг 1. 8 клас
Тема: Вступ. На порозі дорослого життя. Поняття про фізіологічну і соціальну зрілість їх ознаки.
Мета: навчитися визначати основні ознаки фізіологічної та соціальної зрілості пояснювати їх суть.
Після тренінгу учні мають:
- знати, що таке фізіологічна та соціальна зрілість;
- знати основні ознаки фізіологічної та соціальної зрілості ;
- навчитися наводити приклади поведінки підлітків, відповідно вікового розвитку;
- пояснювати необхідність дій відповідно до рівня свого соціального і фізіологічного розвитку.
Для тренінгу необхідні: ручки, підручники, стікери, папір, маркери.
Що підготувати заздалегідь: «квітку здоров’я» з відривними пелюстками;
знаки правил групи
Домашнє завдання: знайти в додатковій літературі пояснення терміну «акселерація»;
привести приклади з життя поведінки підлітків, що не відповідає їх фізичній або
соціальній зрілості.
Структура тренінгу
1. Привітання (слово вчителя про тему і завдання тренінгу) – 1 хв.
2. Знайомство, вправа «Погадаємо на квітці здоров’я» - 4 хв.
3. Правила групи (вправа «Відгадай правило за знаком») – 2 хв.
4.Рефлексія ( вправа «прочитаймо вірш в особах») – 7 хв.
5. Основна частина. «Мозковий штурм» – поясніть термін (фізіологічна зрілість); поясніть термін (соціальна зрілість) – 17хв.
6. Руханка «Вправи на стільці» – 9 хв.
7. Підсумок тренінгу – вправа «Імітуємо ситуацію» - 10 хв.
8. Прощання вправа по колу «Побажання для себе» – 2 хв.
ХІД ТРЕНІНГУ
1.Привітання. Вчитель вітається, перевіряє готовність
до роботи, оголошує тему і завдання уроку.
2. Знайомство. Учасники тренінгу за бажанням відривають
пелюстку від квітки здоров’я, пояснюють складову його та ознаки.
3. Правила групи: із конверта беремо по черзі всліпу знак
правила групи і розповідаємо, що цей знак означає.
4. Рефлексія. На листочках учасники отримують свою роль і слова.
Імітуючи свого героя читають вірш в особах, робимо разом висновки.
5. Основна частина. Мозковий штурм. На дошці дві колонки з назвами
«Фізіологічна зрілість» ; «Соціальна зрілість». Записати якомога більше
інформації коротко про те, що це означає.
6. Руханка «Вправи на стільці». Сядьте прямо. Ступні на підлозі, лопатки
на спинці стільця. Дихайте спокійно і помірно. Візміться руками за стілець.
Подивіться спочатку в одну сторону під стілець не згинаючи спину , потім
в другий, поті назад за спину з обох боків .Потягніться підборіддям вгору потім
нахиліться і обійміть руками коліна. Випряміться, обійміть спинку стільця руками,
зведіть руки вгору, глибоко вдихніть та видихніть, опустивши руки. Посміхніться .
7. Підсумок тренінгу. Вправа «Імітуємо ситуацію». Об’єднуємося в групи: підлітки
та дорослі. Кожна отримує свою ситуацію і розігрує її.
«Підлітки» - однокласники Микола і Дмитро запропонували Марині зайти після
уроків додому до Дмитра, з яким товаришує її подруга Наталя. Вона знає, що
батьки Діми в цей час на роботі. Іще вона знає, що хлопці курять і часом
вживають алкогольні напої. Хлопці їй подобаються, але вона побоюється,
що хлопці можуть примусити її закурити, і що може виникнути непередбачена
ситуація. Дівчина вирішує . . ?
«Дорослі» - у вас у класі розгорілася дискусія на тему вживання наркотиків.
Підберіть переконливі аргументи і доведіть, що відмова від вживання наркотичних
речовин є справжньою ознакою дорослості, а не навпаки.
8. Прощання. Вправа «Побажання для себе». По колу всі учасники коротко
висловлюють собі побажання, продовжуючи речення:
«на порозі дорослого життя я бажаю собі . . .» .
|