Яна_Жежера | Дата: Вівторок, 29.11.2016, 21:18 | Повідомлення # 1 |
Група: Вчителі
Повідомлень: 26
Статус: Offline
| Рекомендації педагогам, які працюють з гіперактивною дитиною
( СДУГ – синдром дефіциту уваги та гіперактивності)
Для того, щоб допомогти дитині упоратися із труднощами в навчанні, необхідні:
А. Зміна оточення:
1. Вивчіть нейропсихологічні особливості дитини зі СДУГ. 2. Роботу з гіперактивною дитиною будуйте індивідуально. 3. Дитина завжди повинна перебувати перед очима вчителя. Оптимальне місце в класі для гіперактивної дитини –перша парта навпроти стола вчителя або в середньому ряду. Такі діти завжди повинні бути виднівчителю і мати можливість швидко привернути його увагу. 4. У класі не повинно бути відволікаючихпредметів, картин, виробів, стендів. 5. Під час уроку влаштовуйте пару раз хвилинку активного відпочинку, встаньте і зробіть невелику зарядку. 6. Дозвольте гіперактивнійдитині через кожні 20 хвилин підводитись і ходити классом. 7. Спрямовуйте енергію дитини в корисне русло, пропонуючи вимити дошку, роздати зошити тощо.
Б. Створення позитивноїмотивації на успіх:
1. Уведіть знакову систему оцінювання. 2. Частіше хваліть дитину. 3. Розклад уроків має бути постійним. 4. Уникайте завищених або занижених вимог до учня зі СДУГ. 5. Уведітьпроблемне навчання; використайте на уроці елементи гри й змагання. 6. Давайте завдання,ураховуючи здібності дитини. 7. Великі завдання розбивайтена окремі частини, контролюючи виконання кожної з них. 8. Створюйте ситуації, у яких гіперактивна дитина може продемонструвати свої сильні сторони й виконувати роль експерта у класі з деяких галузей знань. 9. Будуйте процес навчання напозитивних емоціях; пам’ятаєте: з дитиною необхідно домовитися, а не зламати її!
В. Корекція негативних формповедінки:
1. Сприяйте припиненню (зникненню) агресії. 2. Навчайте необхідних соціальних норм і навичок спілкування. 3. Регулюйте взаємини дитини з однокласниками.
Г. Регулювання очікувань:
1. Пояснюйте батькам і оточуючим, що позитивні зміни відбуваються не одразу, а через деякий час. 2. Пояснюйте батькам і оточуючим, що поліпшення стану дитини залежить не тільки від спеціального лікування, але й від спокійною й поміркованого ставлення до неї.
Пам'ятайте: гіперактивність – це не поведінкова проблема, не результат поганого виховання, а медичний діагноз, який можна поставити тільки за результатами спеціальної діагностики. Проблему гіперактивності неможливо розв'язати вольовими зусиллями й переконаннями. Дисциплінарні заходи впливу (покарання, зауваження, окрики, нотації тощо) не поліпшать поведінки дитини,а швидше,погіршать її. Ефективні результати корекції синдрому дефіциту уваги та гіперактивності досягаються за оптимального поєднання медикаментозних і не медикаментозних методик, до яких належать психологічні й нейропсихологічні коррекційні програми.
Повідомлення відредагував Яна_Жежера - Вівторок, 29.11.2016, 21:40 |
|
| |